Cercetările recente oferă informaţii cu privire la “cuplurile” de alimente care supraîncarcă dieta. “Este ca şi cum ai constata că 1+1 fac 4 în loc de 2”, spune dieteticianul Elaine Magee, autoare a lucrării “Sinergia alimentară”. Aceasta precizează că, de multe ori, în cazul alimentelor, totalul este mult mai benefic decât părţile luate individual şi recomandă 10 perechi de alimente considerate un adevărat “boom” nutriţional. Acesta este un duo dinamic pentru că, atunci când sunt consumate împreună, cele două alimente sporesc aportul de fier din organism, care este benefic atât pentru creier, cât şi pentru buna funcţionare a muşchilor. Organismul nostru absoarbe până la 33% non-heme fier, pe care îl regăseşte în plante precum fasolea, cerealele integrale sau legumele verzi, decât fier heme ( aflat în alimente pe bază, cum ar fi carnea de vită, peştele sau carnea de pui). “Absorbţia de fier non-heme poate creşte semnificativ dacă sunt consumate totodată şi alimente bogate în vitamina C, precum portocalele, roşiile sau afinele”, spune Magee. Vitamina C contribuie la transformarea fierului non-heme într-o formă care poate fi mult mai uşor absorbită de organism. Fierul este necesar pentru producerea hemoglobinei care transportă oxigenul către muşchi şi creier. Nivelele scăzute de fier din organism pot determina stări de oboseală, slăbiciune şi deficienţe de concentrare. Sugestie: Pentru o salată rapidă, de exemplu, puteţi amesteca fasole, bogată în fier, cu roşii, ardei iuţi roşii şi broccoli fiert în aburi. Consumate împreună, ele sunt o importantă sursă de antioxidanţi, de tipiul catechinelor din ceaiul verde. Un studiu realizat în 2006, la care au participat peste 40.000 de japonezi, arată că aceia care obişnuiau să bea cel puţin o ceaşcă de ceai verde în fiecare zi erau mai puţin predispuşi la boli cardiovasculare decât cei care nu aveau acest obicei. Potrivit unui alt raport, din 2007, al unei universităţi americane, dacă ceaiului verde i se adaugă şi un strop de suc de citrice – lămâi, lime sau grapefruit - este redusă pierderea de catechine din sistemul digestiv, acestea fiind mai rapid absorbite în organism. Sugestie: Pentru un ceai cu gheaţă revigorant, puneţi sucul de la o lămâie în două pahare de 500 de ml în care aţi adăugat deja infuzie de ceai verde. Puneţi la rece, după care completaţi cu 250 de mililitri de apă minerală şi câteva frunzuliţe de mentă proaspătă.
Continuare in Evenimentul Zilei









































































